Friday, September 19, 2008

Sad news from Hospital Putrajaya :2

I was browsing my old post and noticed there is one new comment from annonymous reader..pity her, losing a child, she gave birth just three days after me at Hospital Putrajaya..
to Zue, I might be stranger but I know how you feel, please be strong, whatever happen is against our control..Insyallah there'll another one.

this is Zue's comment:


hi sue,

aper khabar anak awak skarang? dan aper result laporan awak? saya pun baru melahirkan anak saya kat hospital putrajaya pada 2 july 08.(kelahiran anak saya tak cukup bulan cuma 36 minggu sahaja). 2 ari lepas operation, hospital benarkan saya dan baby keluar hospital. doktor mengesahkan anak saya normal dan sihat, tetapi pada 5 july pukul 9pm anak saya telah disahkan meninggal. pihak hospital mengesahkan yg anak saya mengidap demam kuning, tetapi dlm kad laporan baby, dia takder demam kuning.
saya suspect baby saya meninggal bukan sebab demam kuning tetapi disebabkan tidak dapat bernafas dgn normal.(badan baby kebiruan) ada kemungkinan baby sukar untuk bernafas sbb baby sgt kecik (2.1 kg)(lahir tak cukup bulan). semasa di hospital doktor dan nurse bg treatment yg sama mcm baby normal.
pada pendapat saya, semua hospital di malaysia harus ada standard process and procedure yg sama untuk semua pesakit dan baby. saya rasa, hospital putrajaya takder standard process and procedure yg betul sbb tu banyak kes dilaporkan
di hospital putrajaya.

zue...

4:03 PM

2 comments:

Hazia said...

Salam.
Sedihnya kisah tu.

My sister in law gave birth at Putrajaya Hospital. Memang kes compex and Dr monitor berbulan2. Alhamdulillah, semua selamat:)

sue said...

salam hazia,
memang sedih esp maknya, dah penat bawa selama 9 months, tapi dapat bermanja sekejap je...mungkin ada hikmah disebalik apa yg berlaku